Halk Eğitimi Merkezlerinde Uygulanmakta Olan Modüler Yetişkin Eğitimi Programlarının Yeterliliklerinin Araştırılması

Ayşegül Gültekin Toroslu

ÖZ

Günümüzde teknoloji çok hızlı gelişmekte ve değişmektedir. Bu değişen teknolojiye ayak uydurabilecek insan gücünün yetiştirilmesine ihtiyaç vardır. Bu nedenle “yaygın eğitim” de örgün eğitim gibi çok önem kazanmaktadır. Türkiye’de Yaygın Eğitim genellikle Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı Halk Eğitimi Merkezleri (HEM) tarafından yapılmaktadır. Bu kurumların amaçlarına ulaşabilmesi için mevcut modüler yetişkin eğitimi programlarının yeterliliklerinin belirlenmesi gereklidir. Bu araştırma, MEB’e bağlı HEM’lerde uygulanan modüler programların yeterliliklerinin incelenmesi ve sorunların tespit edilerek öneriler sunulmasına yönelik tarama niteliğinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma evrenini 2006-2007 eğitim yılında görev yapan yönetici, öğretmen/usta öğretici ve eğitim alan kursiyerler oluşturmaktadır. Seçilen illerin ağırlıklı oranları baz alınarak araştırmada HEM’lerde görev yapan 150 yönetici, 350 öğretmen/usta öğretici ve 3500 öğrenciye ulaşılması hedeflenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda HEM’lerde uygulanan programların yeterliklerine ilişkin önemli sonuçlar elde edilmiştir. Bazı durumlar hariç genelde modüler kurs programlarının oldukça yeterli olduğu görülmüştür. Bazı programlarda özellikle program süreleri ve fiziksel ortamla ilgili bazı düzenlemelerin yapılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, yeterli olmadığı tespit edilen konularda yeni politikaların geliştirilmesi ve programlarda uygun revizyonların yapılmasının gerekli olduğu sonucuna varılmıştır. 

ANAHTAR KELİMELER

Halk eğitimi, yaygın eğitim, yetişkin eğitimi, program yeterliliği

Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.