Bir Yordama Çalışması: İngilizce Öğretmenlerinin Genel ve Mesleki Özyeterlik Algıları

Şaziye Yaman, Yusuf İnandı, Gökçe Esen

ÖZ

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim İngilizce öğretmenlerinin genel özyeterlik algısı düzeylerinin İngiliz Dili Öğretimi (İDÖ) alanına özgün mesleki özyeterlik algılarını yordayıcı bir faktör olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmacılar tarafından güvenilir ve geçerli bir “İngilizce Öğretmenlerinin Özyeterlik Algısı Ölçeği” geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin yanı sıra İngilizce öğretmenlerinin genel özyeterlik algısı düzeyini belirlemek amacıyla Çelikkaleli ve Çapri (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Genel Yetkinlik İnancı Ölçeği” Mersin’ de görev yapan 345 öğretmene uygulanmıştır. Faktör analizi, betimleyici istatistikler, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. İDÖ alanına özgün mesleki özyeterlik algısının dört boyutunun birbirleri ile ve genel özyeterlik algısı ile aralarında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Genel özyeterlik algısı düzeyinin İDÖ alanına özgün öz-yeterliğin dört boyutunu farklı düzeylerde yordayabildiği belirlenmiştir.

ANAHTAR KELİMELER

sense of self efficacy, general, professional, primary school English language teachers

Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.