Üstün Yetenekli ve Normal Gelişim Gösteren Çocukların Ahlaki Yargı Düzeyine Yaratıcı Drama Programlarının Etkisinin İncelenmesi

Saniye Bencik Kangal, Meziyet Arı

ÖZ

Bu araştırma yaratıcı drama yöntemiyle verilen, ahlaki yargılama düzeyinin gelişimini destekleyici eğitimin, altıncı ve yedinci sınıf düzeyindeki üstün yetenekli ve normal gelişim gösteren çocukların ahlaki yargılama düzeylerine etkisini incelemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Rest (1979) tarafından geliştirilen Ahlaki Yargılar Envanteri (Difining Issues Test-DIT) kullanılmıştır. Müdahale etkisini ortaya çıkarmak amacıyla deneykontrol gruplu öntest-sontest-izleme ölçümlü desenleme gerçekleştirilmiştir. Uygulanan 10 haftalık (20 oturum) drama programları sonucunda hem üstün yetenekli hem de normal gelişim gösteren çocuklardan oluşan deney grubunun ortalamalarının sontest ve izlemede kararlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Bunun yanı sıra kontrol grubuna ilişkin ölçümlerde zaman açısından bir değişim gözlenmemiştir. Deney grubuna yapılan müdahale ve izleme ile meydana gelen kalıcılık sonucunda öntest puanlarına göre değişim %100 olarak ortaya çıkmıştır.

ANAHTAR KELİMELER

Üstün yetenek, normal gelişim, ahlaki yargı, yaratıcı drama

Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.