Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Fiziksel Benlik Algıları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Analizi

Zekai Pehlivan

ÖZ

Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının cinsiyet, sınıf ve spora aktif katılım değişkenleri açısından fiziksel benlik algıları ve öğretmenliğe yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmaya altı üniversiteden toplam 814 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Fiziksel benlik algısına ilişkin veriler, Fiziksel Olarak Kendini Tanımlama Envanteri (Physical Self-Description Questionnaire- PSDQ) ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlara yönelik veriler ise Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre, öğretmenliğe ilişkin tutumların orta düzeyde, kadın adayların erkeklerden, alt sınıflardaki adayların son sınıflardan, aktif olarak spora katılanların katılmayanlardan yüksek tutum puanları almışlardır. Spora aktif katılan öğretmen adaylarının, katılmayanlara oranla fiziksel benlik algıları daha yüksektir. Spor yeteneği ve görünüm PSDQ alt ölçeklerinde program ilerledikçe anlamlı bir artış meydana gelirken, vücut yağı ve genel fiziksel yeterlik alt ölçeklerinde azalma görülmüştür (p<0.05). Son sınıf öğretmen adaylarının özellikle genel fiziksel yeterlik (r= .403, p<0.01) ve kendine güven (r= .395, p<0.01) PSDQ alt ölçekleri ile öğretmenliğe ilişkin tutum puanları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmaktadır.

ANAHTAR KELİMELER

Fiziksel benlik algısı, öğretmenliğe ilişkin tutumlar, beden eğitimi öğretmen adayları

Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.