Yeniliğe Meydan Okumalar: Sınıf Öğretmenlerinin Bariyer Değişimleri

Yasemin Büyükşahin, Sevgi Kıngır

ÖZ

Öğretmenlerin yeni öğretim yöntemleri ile tanışma fırsatları mesleki gelişim programları ile mümkün olmaktadır. Bu süreçte öğrenilenlerin uygulanması, öğretmenlerin durumu kabullenmelerine ve içselleştirmelerine bağlıdır. Bu araştırmada öğretmenlerin bu kabullenme, içselleştirme süreçlerini nasıl yürüttükleri sergilenmeye çalışılmıştır. Araştırma için bir mesleki gelişim modeli oluşturulmuş, bu model çerçevesinde sınıf öğretmenlerinin profesyonel gelişimleri desteklenmiştir. Durum çalışması olarak yürütülen çalışma, gelişimin gözlenmesi için uzun soluklu düzenlenmiştir. Gönüllü bir grup öğretmene üç günlük uygulamalı bir eğitim düzenlenmiş ve içlerinden üçüne bir eğitim-öğretim yılı boyunca iş başı destek sunulmuştur. Yapı iskelesi yöntemi ile sunulan iş başı destek sürecinde, yeni uygulamaya geçişte öğretmenlere engel oluşturan içsel bariyerler tespit edilmiştir. Çalışmada; duyuşsal ve iletişimsel kategorilere ayrılan bu bariyerlerin süreçteki değişimi, bütüncül olarak ortaya konulmaya çalışılmıştır.

ANAHTAR KELİMELER

Araştırma tabanlı fen öğretimi, Duyuşsal bariyerler, İletişim bariyerleri, Mesleki gelişim programı, Sınıf öğretmenliği


DOI: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2023.11589

Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.