Abstract
Eğitim sosyolojisi alanındaki uluslararası literatür, göreli de olsa, bu alandaki kuramsal vurgulamalarda ve bu vurgulamalara bağlı olarak sürdürülen ampirik çalışmalarda farklı yaklaşımlar olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada, sözkonusu yaklaşımlardan ikisi üzerinde durulacak ve bu yaklaşımların temel varsayımları test edilmeye çalışılacaktır. Birinci yaklaşım, okul girdilerinin niceliksel ve niteliksel özelliklerini öğrenci başarısının temel belirleyicisi olarak kavramlaştırmaktadır. Bu yaklaşım, daha yeterli kaynak ve imkanlara sahip okullara devam eden öğrencilerin başarı düzeylerinin kaynak ve imkanları yetersiz olan okullara devam eden öğrencilerin başarı düzeylerinden daha yüksek olacağını varsaymaktadır (Parsons, 1953; Sorokin, 1959; Treiman, 1970).
Copyright and license
Copyright © 1990 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Köse, M. R. (1990). Aile Sosyo Ekonomik Durumu, Lise Özellikleri ve Üniversite Sınavlarına Hazırlama Kurslarının Eğitimsel Başarı Üzerine Etkileri. Education and Science, 14(78). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/155